Sajtos cukkinifasírt

Cukkinifasírt a sütőben? Ráadásul sajtos? Igen! 😊 A masszát csak összedobod, megformázod és már mehet is a sütőbe.

A sütőben sütés egyik előnye, hogy nem kell órákig állni a tűzhely mellett, a másik, hogy a lehető legkevesebb zsiradék felhasználásával készíthetsz ízletes, alakbarát ételt.

Hozzávalók:
1 nagyobb cukkini (mérés tisztítás után)
2 tojás
150 g trappista sajt
1 gerezd fokhagyma (nálam 4 g)
só (kb. fél kávéskanálnyi)
frissen őrölt bors
3-4 evőkanál teljes kiőrlésű zsemlemorzsa (pontosan nehéz megmondani, cukkinitől függ, de természetesen, ha cukorbeteg vagy, akkor mérni kell!)
pár csepp olaj a sütéshez

Elkészítés:
A megtisztított cukkinit (cukorbeteg most mér 😊) nagy lyukú reszelőn reszeld le, sózd, majd kb. 15 percig hagyd állni. Csavard ki, add hozzá az apróra vágott fokhagymát, a tojásokat, a reszelt sajtot és a zsemlemorzsát. Mehet rá a frissen őrölt bors, ízlés szerint. Alaposan keverd össze és kb. 5 percig hagyd állni, hogy a zsemlemorzsa felszívja a folyadékot, amit még a cukkini ereszt. Így könnyebben tudod majd formázni. Ha nagyon laza a massza tegyél még bele zsemlemorzsát (cukorbeteg ezt is méri!). Megjegyzem, a sárga cukkinihez több morzsa kellett, a sötét zöld kevesebb levet eresztett.
Közben melegítsd elő a sütőt 200 fokra. Bélelj ki egy tepsit szilikonos sütőpapírral és ecsettel vékonyan kenj el rajta pár csepp olajat, vagy használj olajspray-t. Formázz a masszából kedved szerint kockákat, gömböket, lapítsd ki, tedd a tepsibe, a tetejüket spricceld meg olajjal, vagy mehet rá 1-1 csepp. Légkeveréssel süsd 20 percig, fordítsd meg és sütőtől függően kb. 10 perc alatt pirítsd ropogósra.

Tipp:
Tálald tejföllel, pestoval, készíts mellé mártogatóst, fogyaszd kedvenc köreteddel.
A sajt felét, de akár az egészet is kicserélheted füstölt, vagy más, általad kedvelt sajtféleségre.
Airfryerben is elkészíthető.
Próbáld ki a sütőben süthető édesburgonya fasírtot is: https://cukormenteselet.hu/2020/10/03/edesburgonya-fasirt-sutoben/
Cukorbetegeknek: A felhasznált zöldségek lassú CH-t tartalmaznak, mivel egy adagba elenyésző mennyiség jut, így szükség van CH pótlásra. Most basmati rizzsel ettem, de bulgurral, kuszkusszal, vagy egyéb – diétába illeszthető – reformkörettel is fogyasztható.

2 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .