Borsópörkölt

Finom magyaros íz, húsmentes változatban. Gyorsan elkészíthető, lehet könnyű ebéd, vagy akár vacsora is.

A pörkölt, mint a magyaros ételek zöme, szaftos és paprikás jellegű. A borsópörkölt, bevallom elsőre kicsit meredeknek tűnt nekem is, de ha jól fűszerezed nem az édes ízt érzed, hanem egy kellemes ízvilágú ételt kapsz. Ha szereted a csípőset, még egy kis Erős Pistával, vagy chili paprikával is feldobhatod.

Hozzávalók:
500 g zöldborsó (friss, vagy fagyasztott)
1 fej hagyma (nálam 65 g)
1 teáskanál olaj
1 teáskanál piros paprika
2 kávéskanál majoranna
só, frissen őrölt bors ízlés szerint

Elkészítés:
Forrósíts fel egy tapadásmentes serpenyőt, majd az apróra vágott hagymát dinszteld meg az olajon. Amikor üveges, húzd félre a tűzről, szórd rá a paprikát és öntsd fel kb. 250-300 ml vízzel. Mehet rá a só, a frissen őrölt bors és a majoranna is. Főzd 10-15 percig, majd add hozzá a borsót. Amikor a borsó megfőtt, kóstold meg, ha kell, sózz utána az ételnek.  És már kész is. 😊

Tipp:
Tálald rizzsel, nokedlivel, bulgurral, gerslivel, vagy egyéb a diétába is beilleszthető körettel, de kenyérrel tunkolva is nagyon finom.
Gazdagíthatod tejföllel, vagy fogyasztáskor tegyél rá egy keveset.
Gyorsabban elkészül a hagyma, ha dinszteléskor megszórod kevés sóval. 
Cukorbetegeknek: Ch pótlás szükséges!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .